RAI Insights: the visitors' customer journey

Onderzoek naar de customer journey van bezoekers

Plaatsingsdatum: 18-12-2017
Auteur: RAI Amsterdam
Bron: RAI Amsterdam

Samenvatting

Hoe zorg je ervoor dat een zorgvuldig ingericht vakevenement datgene doet wat op de tekentafel is bedacht? Hoe vergroot je de impact van jouw evenement? Deze RAI Insights geeft je meer inzicht in de totale bezoekerservaring. Stap in de schoenen van jouw bezoeker en loop met hem mee in de 'customer journey'.

Onderstaand tref je het uitgegeven persbericht aan over het RAI Insights rapport.

Kennisdocument

RAI Insights: Onderzoek naar de customer journey van bezoekers

Hoe zorgt een organisator ervoor dat een evenement doet wat op de tekentafel is bedacht? Wat kun je doen om bezoekers een optimale ervaring te bezorgen? Hoe vergroot je daarmee het succes van je evenement? RAI Amsterdam onderzocht het. Leidraad daarbij was de 'customer journey', de reis die een bezoeker aflegt voor, tijdens en na het evenement. De bevindingen stelt zij beschikbaar via het rapport RAI Insights: hoe vergroot u de impact van uw vakevenement?

Waarde van evenement vergroten
Het resultaat is een gedetailleerd inzicht in de behoeften van bezoekers aan vakevenementen in alle fasen van die customer journey. Het rapport geeft praktische aanwijzingen die organisatoren helpen om bezoekers te bereiken, om hen optimaal te voorzien van informatie, om hen met elkaar in contact te brengen en zo de waarde van het evenement te vergroten.

Market Research Manager Sanne Jolles: "Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat veel bezoekers pas bij binnenkomst bedenken wat ze willen zien en doen. Daar kan de organisator op inspelen door bij aankomst de bezoeker tools aan te bieden die helpen om zijn of haar dag in te delen. Van bewegwijzering tot een 'prep room' en van matchmaking tot napping zones - er blijken vele mogelijkheden om de effectiviteit van het evenement te vergroten. In dit rapport staan ze overzichtelijk bij elkaar."

Customer journey-onderzoek
RAI Amsterdam voerde het onderzoek uit in samenwerking met het bedrijf Unplugged (onderdeel van Makerstreet). De customer jouney is in kaart gebracht met de input van RAI-evenementspecialisten, aangevuld door observaties en interviews met bezoekers. Vervolgens zijn de verwachtingen van bezoekers in de verschillende fasen onderzocht, door middel van een enquête onder een brede groep B2B bezoekers. Tenslotte is de journey getoetst bij exposanten en organisatoren. Hieraan zijn de verschillende oplossingen gekoppeld. Het resultaat is een toegankelijk rapport met veel praktische tips.

Download het rapport
RAI Insights: hoe vergroot u de impact van uw vakevenement? biedt kennis en inspiratie voor iedereen die zich bezighoudt met het organiseren van evenementen. Je kunt het hier downloaden.

Eerdere RAI Insights trendrapporten hadden als onderwerp: Generation X & YConnected SocietyFuture-proof eventsen Zonder wrijving geen glans.

Beurzen

Congressen & Vergaderingen

Evenementen & Incentives

Entertainment

Partners & preferred suppliers