Lancering Neuroshaping® en partnerschap tussen congresproductie-pioneers

23-1-2019

Het Franse congres-productiebedrijf Micemedia en het Nederlandse event-designbedrijf Slidebox starten met een belangrijk moment in 2019 door hun innovatieve 'Neuroshaping®'-concept te lanceren om MICE-evenementen in de sector te transformeren en hiernaast een nauwer samenwerkingsverband aan te kondigen.

In een evoluerende wereld waar technologie steeds vaker wordt gebruikt om informatie en omgevingen te verbeteren, kan de ervaring op een congres of bijeenkomst vrij standaard, weinig inspirerend en zonder echte innovatie lijken. Het komt vaak voor dat bezoekers na het
evenement geen impactvolle ervaring of herinnering hebben en ze zijn mogelijk niet geneigd om hun ervaring met anderen te delen of terug te keren.

Om kwalitatief hogere niveaus van bezoekersinteresse, betrokkenheid en ‘excitement’ te genereren - en de bijbehorende toename van positieve recensies, herhaalbezoeken en hogere ROI - moeten congresorganisatoren nieuwe elementen introduceren om de gebruikelijke verwachtingen bij hun evenementen te overtreffen. Ze moeten percepties verschuiven, habituele patronen ontwrichten en omgevingen creëren om aanwezigen te verbazen en enthousiast te
maken, en een ervaring creëren die de bezoekers nog lang zullen herinneren en koesteren.

Hoe kan dit gerealiseerd worden? Met Neuroshaping®.

Neuroshaping® is een concept dat is geconcentreerd rond de zintuigen en is een krachtige strategie voor congressen en bijeenkomsten. Slidebox is, in samenwerking met Micemedia,ideaal gepositioneerd om Neuroshaping® in de praktijk te brengen, en het zal een van de
belangrijkste pijlers worden van hun ontwerpactiviteiten.

Het doel van Neuroshaping® is om een diepe, duurzame impact op de hersenen te creëren om de gewenste herinneringen, vaardigheden en gemoedstoestanden te verhogen, op een aantal manieren:

● Storytelling - deelnemers laten leren door ingebeelde scenario's
● Geluid - gebruik van akoestiek om presentaties te verbeteren en ze gedenkwaardig te maken
● Visuals - vormen en kleuren ontwerpen om de emotionele respons te beïnvloeden
● Verlichting - het beïnvloeden van reacties met verschillende lichtsferen
● Situaties - omgevingen in een evenement te creëren om positief gedrag te bevorderen

Van het 3D ontwerp van (hoofd) podia en de signage tot creatieve ontmoetingsruimten, onorthodoxe stoelindelingen en zelfs de lettertypen die in presentaties worden gebruikt, kunnen alle aspecten van een evenement worden gecontroleerd om een blijvende indruk achter te laten bij de deelnemers.

Na het het uittesten van dit baanbrekende concept van Neuroshaping® op congressen wist Micemedia dat ze de perfecte partner in Slidebox hadden om de uitvoering ervan mogelijk te maken.
 
Introductie van het team achter Neuroshaping®

Eric Antonisse is eigenaar van Micemedia, een bedrijf met werknemers in België, Frankrijk en Nederland, gespecialiseerd in de productie, consulting en uitvoering voor de wereldwijde MICEsector. Ze houden toezicht op alle technische elementen van een congres namens de klant, een taak die soms ontwerp betreft - een gebied waar ze liever niet in verdwalen...

Menno Pleij runt Slidebox, dat zich heeft ontwikkeld om zich uitsluitend te richten op alle aspecten van design voor conferenties, presentaties en evenementen. Menno werkt met op hoog niveau opererende zakelijke klanten en instellingen en ontwikkelt strategieën die passen bij de huisstijl van de klant om de gewenste resultaten te bereiken, gebruikmakend van ontwerp en technologie om de ervaring te verbeteren en blijvende herinneringen achter te laten. Als
groeiend team had hij echter behoefte aan meer productiesteun...

Noch Eric noch Menno wilden een 'manusje-van-alles'-dienst worden en beiden blijven specialisten in hun vakgebied. Na kennismaking in 2013 werkten ze voor het eerst samen op de 2015 Global Foods Safety Conference in Maleisië, waar Eric zag hoe hun individuele persoonlijkheden en vaardigheden elkaar aanvulden, en eind 2017 stelde hij een nauwere relatie voor. Het lange onderhandelingsproces bereikte vorige week zijn hoogtepunt met Micemedia en Slidebox die een wederzijdse partnerschapsovereenkomst ondertekenden.

Gezamenlijk streven de twee bedrijven naar een hoger kwaliteitsniveau voor congressen en evenementen over de hele wereld. Vooruitkijkend, neemt Slidebox de volgende stap in samenwerking met Micemedia vanuit hun nieuwe kantoor in het oude centrum van Delft en staat
vanaf nu bekend als: Slidebox - Impact By Design.

Menno Pleij zegt: "Ikzelf en Eric hebben de afgelopen vijf jaar veel begrip en respect voor elkaars werk gekregen. Deze samenwerking vormt de basis voor onze zakelijke relatie en onze vriendschap, wat betekent dat we spannende en geïntegreerde evenementoplossingen voor al onze MICE-klanten kunnen creëren."

Eric Antonisse voegt hieraan toe: "Het is een erg lange reis geweest om deze samenwerking samen te brengen, maar het zal voor onze klanten zeker ten goede komen. Mijn hart en ziel zit in deze samenwerking."

Hun eerste evenement als officiële partners is de volgende Global Food Safety Conference, die van 25 tot en met 28 februari plaatsvindt in het Nice Acropolis Convention Center in Frankrijk, georganiseerd door een van Micemedia’s oudste klanten, het Consumer Goods Forum. Een high-level congres met meer dan 1.000 beslissers en specialisten uit 50 landen, wat de perfecte setting vormt om de versterkte samenwerking van Eric en Menno te demonstreren.


 

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm