Jurylid Paul van der Meer: “Kijk niet alleen naar het mooie plaatje van de deelname”

14-12-2011

In deze rubriek kun je meer lezen over de personen achter de juryleden van de Gouden Giraffe. Wie zijn zij? Wat is hun link met de Live Communication branche? En waar letten zij op tijdens de beoordeling? Vandaag kun je kennismaken met Paul van der Meer, juryvoorzitter Beste Deelname

Wie is Paul van der Meer?
Ik ben een concepten bedenker. Mijn werkterrein is van oudsher Beurzen en Tentoonstellingen geweest, met een logische verbreding naar evenementen, maar ook naar exposities, informatie centra en wereldtentoonstellingen. Ik heb altijd de grenzen opgezocht tussen vormgeving, communicatie, educatie en marketing. Niet altijd de eenvoudigste weg, maar wel een waar klanten het meest van hebben kunnen profiteren.

Specialisme
Conceptbepaling en vormgeving voor projecten in 3D communicatie. Vandaag de dag wordt dit vaak uitgedrukt in de term: Belevingscommunicatie. In gehele loopbaan altijd een gelijke aandacht gehad voor enerzijds beurzen als commerciële exponent van belevingscommunicatie en aan de andere kant voor informatie tentoonstellingen, museale inrichtingen, maar ook voor toneel- en TV decor vormgeving. De laatste 10 jaar zich ontwikkeld tot een specialist op het terrein van cross mediale communicatie.

Wat deed je hiervoor?
De laatste 11 jaar, na mijn verkoop van Forum heb ik mij vooral bezig gehouden met projecten met een duidelijke maatschappelijke relevantie. Vrijwel altijd waren dat projecten die zowel een event-achtige zijde hadden als een online component. Daarnaast heb ik veel les gegeven aan diverse Academies en Universiteiten in Nederland en daarbuiten.

Waarom wil je deelnemen aan de jury?
Het is voor mij een uitdaging om te zien wat er de afgelopen jaren voor veranderingen hebben plaatsgevonden in de sector van evenementen en tentoonstellingen. De keuze voor ‘Beste Deelname’ is daarbij een logische, omdat ik altijd dat belang van de deelnemer centraal heb gesteld in mijn methode van aanpak.

Wat is je link met de Live Communication branche?
Ik ben ongeveer in deze branche geboren.

Waar ga je op letten bij de beoordeling?
Wat ik zeer belangrijk vind is, dat de deelnemer het succes van deelname baseert op tevoren gestelde doelstellingen en de resultaten van een deelname ook langs deze meetlat legt. Verder vind ik het van belang dat er een helder beeld is van de relaties/prospects van de deelnemer en goed is gekeken wat deze personen beweegt bij het maken van keuzes voor het aangaan van een business relatie.

Wat versta je onder een goede deelname aan een Live Communication project?
Het gaat altijd om heldere deelname motieven, die zichtbaar moeten zijn binnen de presentatie en methode van aanpak. De medewerkers van de deelnemer zijn daarvan een niet te scheiden onderdeel.

Waarom moet men inzenden in de categorie Beste Deelname?
In feite wordt in deze sector de structuur van de branche bepaald. Met trendsettende deelnames wordt Live Communication als branche beter.

Mijn gouden tip aan de inzenders…
Kijk niet alleen naar het mooie plaatje van de deelname maar zeker naar de strategie die er achter ligt en de resultaten die dat heeft opgeleverd.

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers