Onderzoek: toekomsttrends in de reis- en horecabranche voor de aankomende eeuw

28-6-2019

Tripjes door het universum en gepersonaliseerde hotelkamers waar je je direct in een andere wereld begeeft, van jungle tot aan uitgestrekte berglandschappen. Dat kan straks in de toekomst. Hilton presenteert naar aanleiding van haar 100-jarig bestaan dé toekomsttrends in de reis- en horecabranche voor de aankomende eeuw.
 
Het rapport wordt ondersteunt met inzichten van deskundigen op het gebied van duurzaamheid, innovatie, design en voeding. Het rapport onthult de impact van technologische ontwikkelingen en de verandering van het klimaat op hotels in de toekomst. 
 
Voorspellingen voor het hotel van de toekomst: 

Persoonlijk  
  • Dankzij technologie kan het interieur van elke ruimte voortdurend worden aangepast naar individuele behoefte – de lobby kan veranderen van een rustige spa in een bruisende bar, waardoor elke gast een persoonlijk welkom krijgt. 
  • Van temperatuur en belichting tot aan entertainment. Microchips onder de huid zorgen ervoor dat de omgeving aangepast wordt op basis van onze eigen voorkeuren. 
Menselijk contact 
  • In een wereld vol kunstmatige Intelligentie zal er meer dan ooit vraag zijn naar menselijk contact en persoonlijke aandacht. 
  • Door slimme technologische oplossingen zal er meer tijd vrijkomen voor hotelmedewerkers om zich te concentreren op wat belangrijk is: gasten helpen om met elkaar in contact te komen. 
Duurzaamheid 
  • Duurzaamheid zal een grote rol gaan spelen bij het ontwerp van hotels – van weerbestendige koepels tot aan gebouwen gemaakt van plastic uit de oceanen. 
  • Hotels zullen dienen als de ‘kern’ van elke gemeenschap. Zij beheren lokale bronnen en onderhouden gemeenschappelijke insectenkassen en verticale groentetuinen. 
Voeding 
  • Onze maaltijden zullen meer plantaardige ingrediënten bevatten en verrassende bronnen van proteïne sieren de menukaarten, zoals: keverburgers, quiche met plankton en green velvet taart van zeewier. 
  • Roomservice met luxe 3D-geprinte gerechten zorgen voor een onvergetelijke ervaring.  
  • Chef-koks krijgen van elke gast biometrische gegevens en maken gepersonaliseerde gerechten.  
Vrije tijd: futuristische workouts en digitale detox 
  • Unieke workout routines zorgen voor een bijzondere sportervaring. Duik in het zwembad en zwem tussen virtuele zeeschildpadden, of daag jezelf uit om de digitale top van de Mount Everest te beklimmen. Bovendien wordt er stroom opgewekt door lichaamsbeweging waardoor er een circulatiesysteem ontstaat en het hotel van stroom wordt voorzien. Gasten kunnen zelfs beloningen verdienen op basis van het bereiken van trainingsdoelen. 
  • Holografische personal trainers helpen je om je workout routines te verbeteren 
  • Offline wordt de nieuwe luxe omdat we zoeken naar momenten van ontspanning. 
‘Sinds de oprichting in 1919 is Hilton pionier geweest in de hotellerie. Zo introduceerde zij als eerste airconditioning en televisies op de kamers’, aldus Simon Vincent, EVP & President, EMEA, Hilton.

‘We betreden onze tweede eeuw met dezelfde toewijding aan innovatie, en benutten de kracht van onze mensen en technologie om in te spelen op de wensen van de gast. Ons onderzoek schetst een spannende toekomst voor de horeca en benadrukt het toenemend belang van menselijke interactie in een steeds meer op technologie gerichte wereld.’

Futuroloog Gerd Leonhard vertelt: ‘In 2119 zullen we nog steeds op zoek gaan naar unieke ervaringen, maar ze zullen persoonlijker zijn dan ooit. Terwijl technologie ons leven vormgeeft, zullen we in offline momenten meer dan ooit contact zoeken met anderen. Medewerkers in hotels zullen een belangrijke rol hierbij spelen om het gasten zo aangenaam mogelijk te maken. Over 100 jaar zullen hotels kansen moeten benutten om mensen persoonlijk in contact met elkaar te brengen en met elkaar te verbinden.’ 

Download hier het volledige rapport.
Bron: Misset Horeca

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers