Van der Veen - event engineering is door de Nationale Business Succes Award uitgeroepen tot branchewinnaar 2015 in de evenementenbranche. Met een zeer sterke positionering en onderscheidend concept heeft het bedrijf zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een stabiele, vooruitstrevende onderneming met een veelbelovende toekomst. "Innovatie is het sleutelwoord bij Van der Veen, want zij is continu bezig haar producten, methoden, medewerkers en diensten verder te ontwikkelen en investeert volop in de modernste apparatuur en techniek."
Van der Veen - event engineering verzorgt voor corporate events, beurzen, congressen en evenementen onder meer licht, beeld, geluid inclusief stroomvoorziening, ICT-netwerken en staging. Klanten kunnen feitelijk de gehele uitvoering van een evenement in handen van Van der Veen leggen en hebben er vervolgens geen omkijken naar. Event engineering noemen zij ook wel ‘event imagineering’: de bezoekers, relaties en klanten met vernieuwende belevingsconcepten verrassen, zodat de boodschap als unieke herinnering blijft hangen. Van der Veen geeft advies, verhuurt en installeert de technische voorzieningen voor deze onderscheidende live communicatie.
De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Van der Veen - event engineering een voorbeeld van vooruitstrevend ondernemerschap. Van der Veen, opgericht in 1915 en gevestigd in Rijswijk, biedt haar dienstverlening tot ver buiten de landsgrenzen aan. Van TEFAF, Masterpiece Fair London, BRAFA Brussel en de Hannover Messe tot de Champions League Finale in München en de legendarische 24 uur van Le Mans. Het feit dat Van der Veen vaste partner is van ABN AMRO World Tennis Tournament, bijdragen leverde aan de nucleaire top NSS in Den Haag en zich al meer dan veertig jaar huisleverancier van het Rotterdamse Ahoy mag noemen, zegt veel over haar kwaliteit van dienstverlening.
Opmerkelijk onderscheidend vermogen
"Als onderdeel van de internationaal opererende Boemer Rental Service Group beschikt Van der Veen over een Europees netwerk en geniet zij een logistiek voordeel. Door de gezamenlijke Enterprise Resource Planning-software kan het bedrijf snel expertise, informatie en materiaal binnen de groep delen", aldus Robbert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.
Van der Veen handelt volgens de kernwaarden Energiek en Vernieuwend, Betrouwbaar en Zorgvuldig, Trots en Loyaal. Maar ook Informeel en Klantgedreven, Overtuigend en Resultaatgericht geven invulling aan de corporate identity. Vanuit deze kernwaarden biedt zij kwaliteitsoplossingen op vier uiteenlopende werkterreinen: Corporate, Exhibitions, Events en Congressen. Het bedrijf, met circa 60 medewerkers, wil verder groeien en is sinds enige tijd gestart met een Operations Excellence-programma om de processen te optimaliseren. Ook een nieuwe brandingcampagne (‘I am’) is hier onderdeel van.