Rotterdam Ahoy introduceert de A-vatar: een nieuwe, interactieve manier om persoonlijke content aan te bieden. LiveWall ontwikkelde een game die gebruikers in staat stelt om hun 'event-DNA' te ontdekken.
Het aanbod van live entertainment in Ahoy is heel veelzijdig. Van congressen, beurzen, sportevenementen en comedy tot concerten van allerlei muziekstromingen. Voor ieder wat wils, maar niet iedereen is geïnteresseerd in alles. Om persoonlijker te kunnen communiceren, is er meer informatie nodig is de nieuwe A-vatar, die uitkomsten geeft als 'sporty hitliefhebber’ of 'rockende grappenmaker’ geïntroduceerd.
Suzanne van de Velde, Manager Marketing & Communications Ahoy: "De afgelopen jaren hebben we grote stappen gezet om onze bezoekers te leren kennen. Daar is de gamification om data te verrijken nu een logisch vervolg op. Door de eventvoorkeuren uit te vragen, kunnen we veel beter de content van onze nieuwsbrieven afstemmen op hun interesses. Natuurlijk kan men hiervoor ook een online formulier invullen, maar wij verwachten dat veel mensen het leuker vinden met deze game. Zo voegen we extra beleving toe, dat past bij Ahoy.”
Benieuwd naar de game: Speel hem hier.