Het event als strategisch marketinginstrument

terug naar zoekresultaten

Eerste druk

Plaatsingsdatum: 01-01-2011
Auteur: Dorothé Gerritsen & Ronald van Olderen
Bron: Uitgeverij Coutinho

Samenvatting

In de marketing spelen belevenissen, ontmoetingen en events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan belevingen, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde.

Het event als strategisch marketinginstrument beschrijft hoe events ingezet kunnen worden als strategisch onderdeel van de marketing. De inleidende hoofdstukken behandelen de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. Vervolgens komen de verschillende gebieden van marketing waarbinnen belevenissen een rol spelen aan bod, zoals branding en relatie- en citymarketing. De laatste hoofdstukken behandelen de stap van strategie naar concept, en bespreken eventontwerp en touchpoints. Het boek sluit af met een hoofdstuk over effectmeting en evaluatie. De voorbeelden in de bijlagen en het extra materiaal en opdrachten op de website helpen de student de informatie in de praktijk toe te passen.

Voor wie
Het event als strategisch marketinginstrument richt zich op hbo-opleidingen voor marketing en management van events, entertainment en sport en kunst.

Kennisdocument

Het event als strategisch marketinginstrument is niet digitaal beschikbaar. Via de website van Uitgeverij Courtinho is wel een inkijkexemplaar te bekijken en is het boek te bestellen.

KENNISPARTNERS & PREFERRED SUPPLIERS