Functiefamilie: (Grafische en technische) vormgeving
GRAFISCH MEDEWERKER I | |
Context De grafisch medewerker I komt voor bij de standontwerp-, standbouw-, interieurbouw-, rental en evenementenorganisaties en ‑toeleveranciers, waar de grafische vormgeving niet (volledig) extern belegd is. De grafisch medewerker I richt zich op de kwaliteit (het controleren, bewerken en (laten) printen) van aangeleverde grafische documenten en biedt ondersteuning bij grafische vormgeving, waarbij alles compleet gedocumenteerd wordt. De grafisch medewerker wordt onderscheiden op twee niveaus. De verschillen tussen de grafisch medewerker I en II zijn uitgewerkt in de bijlage met Niveau-onderscheidende Kenmerken (NOK). |
|
Organisatie Direct leidinggevende: vakinhoudelijk leidinggevende Geeft leiding aan: niet van toepassing |
|
RESULTAATGEBIEDEN | RESULTAATINDICATOREN |
1. Controle bestanden De voor het project benodigde grafische bestanden zijn na aanlevering gecontroleerd op bestandstype en opmaak, en waar nodig gecorrigeerd (lay-out, grootte, resolutie etc.), zodat ze voldoen aan de kwaliteitseisen voor verdere verwerking. |
- kwaliteit grafische bestanden; - aantal correcties. |
2. (Ondersteunen bij) vormgeving Op aanvraag is ondersteund bij de grafische vormgeving, waarbij vanuit materiaal-, systeem- en/of apparatuurkennis de voor het project benodigde materialen zijn vormgegeven binnen het vooraf vastgestelde format, passend bij het materiaal en de gewenste uitstraling. |
- kwaliteit van de grafische bestanden; - kwaliteit (materiaal)specificaties; - tijdige beschikbaarheid grafische materialen. |
3. Documentatie De voor/door diverse klanten opgeleverde en voor productie gebruikte bestanden zijn opgeslagen en vindbaar. |
- beschikbaarheid bestanden; - vindbaarheid bestanden; - juistheid bestandsvorm. |
BEZWARENDE WERKOMSTANDIGHEDEN | |
- hinder van printgeur en -lawaai. | |
SALARISGROEP 5 |
Functiefamilie: (Grafische en technische) vormgeving
GRAFISCH MEDEWERKER I |
Kennis en ervaring - MBO werk- en denkniveau (grafische richting); - ervaring met Adobe Photoshop, Adobe Illustrator e.d.; - kennis van en ervaring met vormgeving; - kennis van veiligheid en arbo-instructies en -regelgeving. |
COMPETENTIES EN GEDRAGSVOORBEELDEN |
Aanpassingsvermogen Zich bij veranderende omstandigheden (omgeving, werkwijzen of mensen) gemakkelijk aanpassen. - schakelt gemakkelijk over op een andere stijl of aanpak om een doel te kunnen bereiken; - anticipeert op de gewenste bijdrage en biedt hierin maatwerk; - staat open voor andere manieren van werken, als er signalen zijn dat daarmee de klanttevredenheid kan worden vergroot. |
Betrouwbaarheid Nakomen van gemaakte afspraken en de consequenties ervan aanvaarden. Bij in gebreke blijven de gevolgen voor eigen rekening nemen en nadelige gevolgen voor anderen zo goed mogelijk wegnemen. - handelt volgens opdracht en volgens instructies: - weet wat gedaan moet worden en hoe het gedaan moet worden; - gaat zorgzaam om met gereedschappen en materialen. |
Klantgerichtheid Onderzoeken van de wensen en behoeften van de klant en laten zien vanuit dat perspectief te denken en te handelen, rekening houdend met de kosten en baten voor de eigen organisatie. - toont belangstelling voor vraagstukken van de (interne) klant; - vermijdt uitspraken als ‘nee, dat kan niet’ of ‘het is druk’ zonder uitleg; - onderzoekt hoe klanten adequaat en optimaal te helpen. |
Oog voor detail Aandacht tonen voor details. Langdurig effectief kunnen omgaan met detailinformatie. - handelt routinematige werkzaamheden met voldoende aandacht en zorgvuldig af; - is nauwkeurig in werkuitvoering wat betreft maatvoering, werkvolgorde, werkmethode, opvolging instructies e.d.; - interpreteert, checkt details en is kritisch op afwijkingen. |
Stressbestendigheid Effectief blijven presteren onder tijdsdruk, bij tegenslag, teleurstelling of tegenspel. Daarbij kalm en in het belang van de zaak reageren. - kan omgaan met deadlines en weet het werk dusdanig te prioriteren dat deze worden gehaald; - blijft goed functioneren onder snel veranderende of belastende omstandigheden; - weet in de dynamiek van het werk, de vele contacten en de diversiteit van aanspreekpunten, effectief te blijven in het werk. |
Dit document (functie-eisen en competentieprofiel) heeft geen invloed op het functieniveau.