Functiefamilie: Planning en logistiek
PLANNER/WERKVOORBEREIDER II | |
Context De planner/werkvoorbereider II komt voor in de standontwerp-, standbouw-, interieurbouw-, rental en evenementenorganisaties en ‑toeleveranciers. De planner/werkvoorbereider II is in opdracht van de projectleider/-manager of commerçant verantwoordelijk voor een (financieel) optimale ondersteuning van het offertetraject (calculaties). Vervolgens is hij/zij belast met de (administratieve, organisatorische) planning en werkvoorbereiding van concrete projecten, rekening houdend met afspraken met klanten, kritische momenten in het werk, doorlooptijden, benodigde en beschikbare resources, alsook het oplossen van verstoringen (calamiteiten) gedurende een event, e.e.a. binnen de gegeven raamovereenkomsten en beschikbare resources. De planner/werkvoorbereider wordt onderscheiden op drie niveaus. De verschillen tussen de planner/werkvoorbereider I, II en III zijn uitgewerkt in de bijlage met Niveau-onderscheidende Kenmerken (NOK). |
|
Organisatie Direct leidinggevende: vakinhoudelijk leidinggevende Geeft leiding aan: niet van toepassing |
|
RESULTAATGEBIEDEN | RESULTAATINDICATOREN |
|
- aansluitend op klantvraag, specificaties, (locatie)specifieke omstandigheden; - hantering bekende inhoudelijke kaders, normen; - betrouwbare kostprijs. |
De werkzaamheden van projecten zijn gepland, rekening houdend met afspraken c.q. wensen/behoeften van klanten, doorlooptijd en kritische oplevermomenten, beschikbare capaciteit in relatie tot behoeften en gestelde prioriteiten door de projectverantwoordelijken. | - effectieve planning van de werkzaamheden van projecten; - draagvlak/acceptatie in- en extern over planning van werkzaamheden. |
De uitvoering van een ‘project’ is voorbereid, waarbij:
|
- aansluitend op met klant overeengekomen opdracht; - juiste toepassing van normen, standaards, procedures, werkwijzen; - binnen gegeven planning (tijd, deadlines) en toegekend budget; - effectieve samenwerking en communicatie met in- en extern betrokkenen; - identificatie en effectieve afhandeling van issues. |
Tijdens de uitvoering (opbouw, tijdens, afbouw) zijn (dreigende) verstoringen t.a.v. tijdfasering, beschikbaarheid van mensen en middelen gesignaleerd en opgevolgd door passende acties om (verdere) verstoringen op te lossen in overleg/samenwerking met intern betrokkenen en leveranciers. | - feitelijke beschikbaarheid resources tijdens uitvoering; - effectiviteit van acties om verstoringen te voorkomen/op te lossen; - effectieve communicatie en samenwerking met in- en externen; - tijdige escalatie van issues. |
|
- benodigde informatie/documentatie is tijdig beschikbaar; - aantal overgenomen verbetersuggesties; - toegankelijkheid van informatie, documentatie op project-/objectniveau. |
BEZWARENDE WERKOMSTANDIGHEDEN | |
niet van toepassing | |
SALARISGROEP 7 |
Functiefamilie: Planning en logistiek
PLANNER/WERKVOORBEREIDER II |
Kennis en ervaring - MBO/HBO werk- en denkniveau; - kennis van en ervaring met werkmethoden, middelen en materialen voor de uitvoering van tentoonstellingsbouw; - inzicht in factoren van invloed op een effectieve planning van live events; - kennis van veiligheid en arbo-instructies en -regelgeving. |
COMPETENTIES EN GEDRAGSVOORBEELDEN |
Accuratesse Gedurende langere periode nauwkeurig en zorgvuldig werken, met oog voor detail, gericht op het voorkómen van fouten en slordigheden, zowel in eigen als andermans werk. - werkt ordelijk en overzichtelijk en controleert het eigen werk; - is stipt in het aanleveren, muteren en aanmaken van gegevens; - zorgt dat betrokkenen tijdig over de juiste en volledige informatie beschikken en sorteert indien gewenst voor. |
Betrouwbaarheid Nakomen van gemaakte afspraken en de consequenties ervan aanvaarden. Bij in gebreke blijven de gevolgen voor eigen rekening nemen en nadelige gevolgen voor anderen zo goed mogelijk wegnemen. - houdt zich aan zijn afspraken en zorgt voor de beschikbaarheid van systemen; - committeert zich aan afgesproken doelen, legt hierover verantwoording af en is hierop aanspreekbaar; - weet wat gedaan moet worden en hoe het gedaan moet worden. |
Plannen en organiseren Op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde acties, tijd en middelen inzetten om de gestelde doelen te kunnen bereiken. - zet de werkvoorraad effectief weg in de tijd, en heeft hierbij oog voor prioriteiten van de interne en externe klant; - plant en organiseert de werkzaamheden op zo’n wijze dat de gemaakte afspraken worden behaald; - regelt datgene wat nodig is om het eigen werk zo goed mogelijk uit te kunnen voeren. |
Voortgang bewaken Effectief controleren van de voortgang in eigen werk en dat van anderen, met de beschikbare tijd en middelen. Actief instellen en hanteren van daarop gerichte procedures en anticiperen op toekomstige ontwikkelingen. - stelt zich op de hoogte van de gang van zaken op de kritische momenten in de uitvoering in het tijdspad. - reageert tijdig door middel van het nemen van adequate maatregelen bij afwijking van de planning; - vraagt uit eigen beweging om input van anderen. |
Stressbestendigheid Effectief blijven presteren onder tijdsdruk, bij tegenslag, teleurstelling of tegenspel. Daarbij kalm en in het belang van de zaak reageren. - kan omgaan met deadlines en weet het werk dusdanig te prioriteren dat deze worden gehaald; - blijft goed functioneren onder snel veranderende of belastende omstandigheden; - weet in de dynamiek van het werk, de vele contacten en de diversiteit van aanspreekpunten, effectief te blijven in het werk. |
Dit document (functie-eisen en competentieprofiel) heeft geen invloed op het functieniveau.