LiveCom Alliance European Industry Survey 2019

terug naar zoekresultaten

Waardevolle feiten en cijfers afkomstig uit acht belangrijke Europese markten

Plaatsingsdatum: 29-1-2020
Auteur: R.I.F.E.L. Institute & LiveCom Alliance
Bron: R.I.F.E.L. Institute & LiveCom Alliance

De LiveCom Alliance European Industry Survey legt de belangrijkste trends, uitdagingen en economische impactfactoren in de live communicatie-industrie vast. De vierde editie, geleid door de gerenommeerde R.I.F.E.L. Instituut onthult waardevolle inzichten en cijfers van 8 belangrijke Europese markten.

Industrie-enqûete 2019
Acht (van de negen) LiveCom Alliance (LCA) -lidstaten werden opgenomen in de enquête: Duitsland, Italië, Nederland, Spanje, Frankrijk, Oostenrijk, Portugal en Zwitserland. Twee landenzones zijn door LCA gedefinieerd, gebaseerd op het bruto binnenlands product (BBP) per hoofd van de bevolking van deze landen. Dit resulteerde in landenzone 1 (Spanje, Italië en Portugal) en landenzone 2 (Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland). Vervolgens zijn er drie soorten bureaus geïdentificeerd die in deze zones actief zijn: generalisten (34%), bedrijfs- en interne specialisten (41,5%) en tentoonstellingsdeskundigen (24,5%).

Uit het onderzoek blijkt dat de negen deelnemende verenigingen 700 nationale aangesloten agentschappen vertegenwoordigen, die een geëxtrapoleerde economische impact hebben van € 8,2 miljard sectoromzet en 55.000 werknemers.

Live Communicatie budgetten
Kijkend naar de cijfers van de klanten, laten budgetten een lichte daling in de groei voor 2019/2020 zien. Dit is een neerwaartse trend, vooral in landenzone 2, die voornamelijk wordt veroorzaakt door de steeds moeilijker wordende bedrijfsomgeving, als gevolg van afkoeling van de Europese en de mondiale economie. Niettemin is 20% in landenzone 2 optimistisch over de budgetontwikkeling volgend jaar.

Industrie uitdagingen
Een blik op de toekomst toont aan dat duurzaamheid en een potentieel gebrek aan beschikbaarheid van gekwalificeerd personeel naar verwachting de belangrijkste uitdagingen zijn voor de meeste agentschappen. Toenemende interne (werk-privébalans) en externe (toenemende klantvraag) spanningen kunnen stress veroorzaken die effectief moet worden beheerd.

Trends
LiveCom Alliance identificeerde emotionaliteit en digitalisering als de meest belangrijke trending onderwerpen. Ten derde wijzen ze op duurzaamheid als een overkoepelende toekomstige trend.

Volledig rapport
Het rapport is volledig beschikbaar via deze link.

Validatie
De European Industry Survey heeft als doel de belangrijkste trends en economische impactfactoren voor de live communicatie-industrie in de grootste vrijhandelszone ter wereld vast te leggen. Deze editie van 2019 is een vierde stap in de richting van een uitgebreid overzicht van deze belangrijke industrie. Daarom verzamelt LCA gegevens die zijn verstrekt door de nationale leden van haar deelnemende verenigingen, voor het eerst uitgevoerd door de gerenommeerde Duitse R.I.F.E.L. Instituut.

Bron: LiveCom Alliance
 

Beurzen

Congressen & Bijeenkomsten

Evenementen & Incentives

Entertainment

Kennispartners & preferred suppliers