Ahoy Rotterdam sterkste cultuurmerk

15-3-2011

Op donderdag 10 maart 2011 werden de resultaten van een grootschalig merkenonderzoek in Rotterdam bekend gemaakt. Het onderzoek werd uitgevoerd door Hendrik Beerda, in opdracht van Rotterdam Festivals. Ahoy Rotterdam kwam als grote winnaar uit de bus; zij blijkt het sterkste Rotterdamse cultuurmerk te zijn, zowel in eigen stad als op nationaal niveau.

Met het Cultuursector Merkenonderzoek worden de merken uit 13 culturele segmenten onderzocht. Voor Ahoy Rotterdam is de prijs een extra kers op de taart in het toch al bijzondere jaar. De evenementenaccommodatie bestaat dit jaar veertig jaar en ontving eerder dit jaar de Rotterdam Marketing Oeuvreprijs. Algemeen Directeur Jos van der Vegt, is zeer content met de prijs. “Menigeen zal bij cultuur mogelijk niet meteen aan Ahoy denken, maar niets is minder waar. Naast beurzen en sport, hebben wij natuurlijk ook veel cultuur in huis. De grote popconcerten dragen hier voornamelijk aan bij.” Hij voegt toe: “Te meer omdat wij de eigen merknaam Ahoy pas sinds enkele jaren nadrukkelijk in de markt zetten, vind ik deze prijs een eer. Voorheen richtten wij ons voornamelijk op de promotie van de evenementen zelf, maar steeds meer positioneren wij Ahoy als merknaam; onze naam biedt een meerwaarde aan de evenementen die hier plaatsvinden.”

Internationale uitstraling
Naast de cultuurprijs is Ahoy ook op één geëindigd in een nationale rangorde, en wel in die van Nederlandse poppodia. Dat Ahoy en Rotterdam zeker ook een internationale uitstraling hebben op cultuurgebied, blijkt wel uit het feit dat North Sea Jazz van alle Nederlandse festivals het festival is dat de gemiddelde Nederlander de meeste internationale klasse toedicht. Daarnaast staat Ahoy in de top 3 van cultuurmerken in de regio met de meest internationale uitstraling (bron: Cultuursector Merkenonderzoek Nederland 2010).

 

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers