CLC-VECTA legt met onderzoek nadruk op waardedenken

21-11-2011

Branchevereniging CLC-VECTA heeft met het Live Communication Research Center een paar grote stappen gezet op het gebied van branchegerelateerde onderzoeken. Het eerste onderzoeksrapport ‘Een waardemodel voor Beursdeelname’. Hoewel dit onderzoek zich echt richt op beurzen, staan er veel wijsheden in het rapport. Eventbranche.nl pikte het onderstaande schema eruit dat 1-op-1 te leggen is op de eventbranche als het gaat om waardedenken:

Waarde leveren in plaats van producten of diensten:

  • voor alle branchepartijen geldt: alle inspanningen die geleverd worden, moeten in het teken staan van de realisatie van succes door beursdeelname.
  • Denken van het totale succes zorgt voor een mindset van de aanbieder en al zijn medewerkers. Hoe kunnen we de exposant nog succesvoller maken en hoe maken we het verschil?
  • Realiseer je dat er meerdere bedrijven samen aan een succes van de exposant aan het werken zijn. Bedenk je: welke toegevoegde waarde leveren wij in dit proces?
  • Wat voor wie helder moet zijn. Opbrengstwaarde in geld uitdrukken en zet hier kosten tegenover. Zo bied je een Return on Investment.
  • Maak aan de hand van de doelstellingen een vertaalslag naar een concept, net daarin de waardedrijvers die het verschil maken.

Meer weten over ‘Een waardemodel voor beursdeelname’ of het onderzoek bestellen klik hier.

Bron: Eventbranche

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers