'Effectmeting en ROI zijn noodzakelijk om als branche te overleven'

21-9-2012

Een van de laatste stappen op weg naar een echte volwaardige marketingbranche worden momenteel gezet in de eventbranche. Een onderzoek van de Joint Meetings Industry Council (JMIC) bevestigt dit: zonder effectmeting en ROI overleeft deze branche niet.

'Goede en consistente meetprocedures zijn essentieel voor het behoud van de geloofwaardigheid van onze industrie. Dat concluderen wij vooral door de toenemende verwachtingen in dit opzicht van overheden, organisatoren en deelnemers', aldus JMIC voorzitter Philippe Fournier. 'We moeten in staat zijn om onze waardepropositie zo goed mogelijk te bevorderen en de mogelijkheid om onze waarde te meten en bloot te leggen, zodat de opdrachtgever marketingbudgetten kan afwegen.'

De conclusie komt uit een studie die werd uitgevoerd door Dr Leo Jago, voorheen een Research Professor aan de universiteiten van Victoria en Nottingham en nu in dienst van de Australische regering als Chief Economist voor Toerisme en General Manager van Tourism Research Australia.

Bekijk alle uitkomsten en aanbevelingen van JMIC

Bron: Eventbranche.nl

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers