Hogeschool NHTV zet vol in op nieuwe generatie eventmanagers

26-6-2013

'Events spelen een steeds belangrijker rol voor merken', is de stellige overtuiging van hogeschool NHTV Breda. De manieren waarop merken binding creëren met hun publiek en zich willen onderscheiden van de concurrentie, stelt nieuwe uitdagingen aan de eventindustrie. NHTV signaleert in en met de branche de noodzaak tot een nieuwe generatie eventmanagers, die in staat is daarop in te spelen.

'Ook events gedragen zich meer als merken en zien mogelijkheden om nieuwe concepten te ontwikkelen of over de grens te gaan met hun meest succesvolle concepten', vervolgt de hogeschool uit Breda.

NHTV/School for Events beoogt - in samenwerking met innovatieve topondernemers - zelfstandig ondernemende professionals af te leveren; specialisten die in staat zijn topproducties te bedenken, productiehuizen te runnen en kennis en ervaring hebben in het opzetten van event value networks. Met als doel: het versterken van brands en van events brands maken.

De opzet voor het top traject is op 20 juni in een bijeenkomst in de AmsterdamArena aan evenementenbedrijven gepresenteerd en werd met enthousiasme ontvangen. Rob de Otter/de Otter creators: 'Dit traject sluit aan op de vraag naar een nieuwe generatie evenementenmanagers.' Het toptalentenprogramma start met ingang van 1 september 2013 met op kennis en ambitie geselecteerde postpropedeuse studenten van de studie Leisure Management en is een initiatief van de Academy for Leisure van NHTV.
 

Bron: Eventbranche.nl

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers