Incentives kort en dichtbij, niet om budget, maar om juiste signaal af te geven

29-6-2013

Het is geen geheim dat bedrijven voor hun incentives tegenwoordig kiezen voor bestemmingen dichterbij en voor een kortere reisperiode. Zo ook in de automotive branche. Dit komt echter niet omdat budgetten omlaag moeten, maar om een juist signaal af te geven. Dat is één van de conclusies uit een onderzoek van Performance Improvement onder automotive klanten.

Als aanbieder en conceptontwikkelaar van incentive reizen heeft Performance Improvement onlangs een onderzoek afgerond naar incentive reizen onder haar automotive klanten, met als doel de veranderingen in de incentive markt in kaart te brengen. Eén van de vraagstukken: ‘Hoe zet je incentives in zonder verkeerde signalen af te geven?’ Dit heeft geresulteerd in opmerkelijke resultaten.

'Aan kwaliteit mag in geen geval worden getornd. Uit het onderzoek is ook gebleken dat de verschillende automerken hun eigen manier van invulling van een incentive reis hanteren. Frappant is dat de beweegredenen bij een ieder ver uiteenligt en men met zeer uitgesproken meningen komt. Staffelreizen, d.w.z. belonen conform een staffelsysteem, komen vrijwel niet meer voor', aldus het bureau uit Haarlem. Bedrijven die aan het onderzoek hebben meegewerkt zijn o.a. Alphabet Carlease, BP, Citroën, Fiat, Hyundai, Goodyear Dunlop Tires Benelux, Lexus, Mazda, Nissan, Texaco, Total en Toyota.

Performance Improvement heeft de resultaten van het totale onderzoek inclusief tips en suggesties m.b.t. het organiseren van incentives gebundeld in een boekje onder de naam Master in Incentives. Meer weten over ‘Master in Incentives’, vraag dan het boekje aan via jose@performance-improvement.nl.

Bron: Eventbranche.nl

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers