Alle meeting trends voor 2014 op een rijtje

21-1-2014

2013 zal de boeken ingaan als het jaar waarin de eerste structurele positieve geluiden te horen waren voor de meeting sector. Onder andere de MPI Business Barometer gaf bij elke volgende editie weer een iets positiever beeld te zien, en alle onderzoeken die gedurende het jaar verschenen bevatten diverse lichtpuntjes. Natuurlijk is het allemaal nog zeer broos en is het zeker niet over de hele linie optimisme dat overheerst. Helaas zien we ook nog steeds partijen omvallen, voor wie de nieuwe realiteit niet meer haalbaar was.

Wat gaat 2014 ons brengen?
Eén ding is zeker, de geldkraan zal niet meer spontaan opengaan. Organisatoren moeten het maximale halen uit de beperkte budgetten die ze hebben. Creativiteit en slimmigheid zullen moeten compenseren waar financiële middelen niet toereikend zijn. Welke kant gaat het op met de technologie en social media? Wat zijn de trends op het gebied van hospitality, food, content marketing en sales & marketing?

Inmiddels zijn er diverse partijen die zich voor de meeting sector specifiek, of meer algemeen voor het zakendoen, aan voorspellingen voor 2014 gewaagd hebben. Een rondje langs websites, blogs en social media leverde een rijke ‘oogst’ aan mooie trendoverzichten en -artikelen.

Meeting Trends

Meeting Technologie

De glazen bol
De trends voor 2014 zijn met goed inzicht in de huidige ontwikkelingen nog met enige zekerheid te voorspellen. Ga je verder dan een jaar kijken, wordt het toch al wel lastig om concrete voorspellingen te doen. Toch verschenen er recente twee onderzoeken die een stuk verder kijken:

Hospitality

Algemeen

  • Trendrede 2014 (De TrendRede is een initiatief van Nederlandse toekomstdenkers en kadert en clustert de actualiteit in drie grote overkoepelende thema’s en toont Nederland daarmee een uitgelicht pad richting de toekomst).

Social Media / Digital

Content Marketing

Sales en Marketing

Food & Beverage

Bron: CongresWereld

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers