Libéma kiest voor fairtrade & natuurvriendelijke koffie van Puro

20-2-2014

Libéma heeft gekozen voor de fairtrade en natuurvriendelijke koffie van het merk Puro. Op donderdag 20 februari is voormalig stervoetballer Andy van der Meijde als barista namens het groenste koffiemerk van Nederland Puro aanwezig tijdens TuinIdee. Naast heerlijke koffie schenkt hij daarbij ook een boom aan Brabanthallen 's-Hertogenbosch.

Van der Meijde heeft een roemrucht verleden, inclusief jeugdtrauma's en een verslaving, maar is inmiddels begonnen aan een nieuwe levensfase. Duurzaamheid speelt daarin een belangrijke rol. In de nieuwe campagne van Puro Koffie draagt Andy zijn steentje bij, door o.a. bomen te knuffelen en samen met de boswachter van Natuurmonumenten een boom te planten. Hij vertelt tijdens de persbijeenkomst op donderdag 20 februari over zijn ommekeer naar een gezonde en duurzame manier van leven.

"Wij hebben Andy kunnen overtuigen dat het nu tijd is voor een duurzame job", zegt Koen van Zon, directeur van Puro Koffie. "Als barista kan hij een bijdrage leveren aan een groenere en duurzamere wereld. Puro Koffie is het groenste koffiemerk. Onze missie is samen te vatten in drie woorden: People, Planet en Pleasure. Wij betalen de koffieboeren een eerlijke prijs voor de bonen. We hebben nu al ruim 8.000 voetbalvelden regenwoud beschermd in Zuid-Amerika. En het mooie is, als een bedrijf overstapt op Puro Koffie dan planten we, samen met Natuurmonumenten, onder het genot van een heerlijk kopje koffie, hun boom op de bomenplantdag in November."

"Het was tijd voor een ommekeer in mijn leven", zegt Van der Meijde. "Ik heb de afgelopen 15 jaar veel uitgeprobeerd, meegemaakt en gedaan. Genoeg om een boek mee te vullen. Ik heb altijd veel media-aandacht getrokken en niet alleen positieve. Daarom vond ik het tijd worden om serieus aan mijn CV te gaan bouwen en me van een andere, meer duurzame kant te laten zien. Ik ben blij dat Puro mij die kans geeft! Dat Puro Koffie nu op de groenste beurs van Nederland kan bekendmaken dat Libéma voor Puro koffie gekozen heeft is natuurlijk prachtig."

"Libéma heeft gekozen voor Puro koffie omdat deze koffie niet alleen erg lekker is, maar ook past bij de MVO strategie van Libéma. We gaan onze MVO strategie nog verdere invulling geven, maar de keuze voor Puro is daarbij de eerste stap. We vinden het een hele eer om straks een eigen boom te hebben," aldus Sebastiaan Janssen, coördinator staf horeca bij Libéma.

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers