Meer intensieve samenwerking rond merk Rotterdam

24-12-2012

Rotterdam is de optelsom van mensen, ondernemingen, evenementen, gebouwen, initiatieven en bijzondere prestaties. Al deze duizenden merken vormen samen het merk Rotterdam. Een stad met een sterke merknaam trekt meer bezoekers, bedrijven, bewoners en studenten. Rotterdam Marketing mobiliseert daarom zo veel mogelijk Rotterdamse partijen om samen het merk nog krachtiger te maken.

“Met elkaar maken we de stad, en met elkaar zorgen we ervoor dat de stad goed op de kaart staat. Of je nou een grote multinational bent of een eenpitter. Iedereen kan een bijdrage leveren.  Het hoeft niets te kosten, is niet ingewikkeld en is van grote waarde voor de stad,” stelt Robbert Nesselaar, Brand Director bij Rotterdam Marketing. Rotterdam heeft veel te bieden.  Door dat met elkaar nog beter uit te dragen en zo gezamenlijk te werken aan de naamsbekendheid en het imago van Rotterdam wereldwijd, zorgen bedrijven, instellingen en andere organisaties in Rotterdam ervoor dat de verschillende klantgroepen Rotterdam nog beter vinden als stad om te werken, wonen, studeren en bezoeken.

Nu al is er veel enthousiasme om hieraan mee te werken. Zo lanceerde Rabobank Rotterdam onlangs de nieuwe iPhone-app ‘Apptown’, dat gebruikers in één overzicht het ruime aanbod van Rotterdam toont. Zangeres Giovanca nam een videoclip op in Rotterdam en lingerieontwerpster Marlies Dekkers bracht met de lijn ‘My hometown’ een ode aan haar stad. Op het Rotterdamse citybranding platform www.rotterdamworldbrand.nl zijn in totaal zes  zogeheten merkrollen geformuleerd, die bedrijven en instellingen kunnen vervullen. Hiermee kan iedereen eenvoudig een bijdrage leveren aan de profilering van de stad.

Het Erasmus MC toont bijvoorbeeld het filmpje Rotterdam World Port World City op schermen in de wachtruimtes. Bedrijven en organisaties gebruiken de rechtenvrije foto’s uit de Rotterdam Image Bank in hun communicatie-uitingen of plaatsen de brandtag ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY op hun website.

Om nog meer relaties bij het Rotterdamse citymarketing netwerk te betrekken heeft Rotterdam Marketing, dat sinds deze zomer verantwoordelijk is voor de uitvoering van de citybranding, de mogelijkheden op www.rotterdamworldbrand.nl uitgebreid.  Zo kunnen bedrijven, instellingen en andere organisaties zelf nieuwtjes, blogs en merkbijdragen op het platform plaatsen en daarmee elkaar inspireren.  Het gevolg is een nog sterkere wisselwerking tussen de individuele merken en Rotterdam. De opbrengst is voor iedereen van waarde. Alle partijen in de stad hebben immers baat bij een goed imago van Rotterdam.

Rotterdamse organisaties die een bijdrage willen leveren aan het merk kunnen zich aansluiten bij het Rotterdam World Brand platform.

Zoeken in nieuws

 

Zoekterm

Kennispartners & preferred suppliers